nizkocenovni

Nizkocenovni prevozniki od A do Ž – 1. del

Verjetno ste se že večkrat vprašali zakaj so leti npr. z Ryanairom (nizkocenovni prevoznik) tako poceni? Tudi jaz sem se, zato sem se odločil, da malo raziščem ozadje nizkocenovnih prevoznikov. Razpisal se bom o vsem; od pravil glede prtljage pa vse do seznama najbolj poznanih oz. priljubljenih prevoznikov. Torej, kaj je tista bistvena razlika med temi in » navadnimi« letalskimi družbami? Niti ni tako velika kot bi sprva pričakovali – glavna razlika je v učinkovitosti.

Torej zakaj so lahko letalske karte tako poceni?

V prvi vrsti imajo zelo skrbno načrtovan poslovni model, ki jim omogoča tudi do 30 odstotkov manjše stroške od klasičnih prevoznikov. Za ceno, ki jo plačate dobite res samo čisto osnovne storitve, se pravi samo sedež in ročno prtljago, vse ostalo je za doplačilo. Imajo nižje izdatke za svoje osebje, saj imajo nižje plače in opravljajo več različnih del (v primerjavi s klasičnimi prevozniki), kar posledično pomeni manj zaposlenega osebja. Tudi ostali stroški so precej manjši.

Nizkocenovni prevozniki imajo v primerjavi s klasičnimi prevozniki po večini mlajšo floto, kar pomeni novejša letala z nižjo porabo goriva. Imajo pa tudi nižje stroške z letali, saj imajo boljši dnevni izkoristek, ker so njihova letala več v zraku.

Karte je v večini primerov možno kupiti samo na njihovi spletni strani in brez možnosti vračila denarja.

Sama letala imajo po navadi konfiguracijo z maksimalnim številom sedežev za določen tip letala, in tudi nimajo poslovnega razreda oziroma zelo redko. Ravno zato jim jaz ljubkovalno pravim »Sardine trans«. 😀 Letijo na bolj oddaljena letališča oziroma terminale, saj so tam nižje pristojbine.

Torej, zgoraj je v grobem razloženo, zakaj so karte lahko toliko cenejše. Kaj pa profit? Kje potem nizkocenovci zaslužijo, da preživijo? To so pa tiste stvari, na katere morate paziti, ko se odločate da boste leteli z nizkocenovnim prevoznikom. To so razna doplačila in pravila glede prtljage.

Nizkocenovni prevozniki – na kaj paziti?

Potujete lahko super poceni, če upoštevate njihova pravila. V nasprotnem primeru lahko to postane zelo drago, saj so razna doplačila, sploh na letališčih samih, zelo visoka. Nekaj pravil in nasvetov kako se izogniti dragim doplačilom na letališču:

  • Cena letalske karte vsebuje samo ročno prtljago, ki ne sme presegati določenih mer in teže.
  • Sami si morate natisniti » boarding pass » oziroma narediti »self check-in« na njihovi spletni strani, drugače vam ga na letališču zaračunajo.
  • Dobro se pozanimajte kakšne mere in težo dovoljuje posamezen letalski prevoznik, drugače vas lahko doleti drago doplačilo na letališču.
  • Če imate namen imeti dodatno prtljago, jo raje doplačajte ob nakupu karte, ker je to občutno ceneje kot na letališču. Doplačila za dodatno prtljago so preko spleta običajno nekje od 15 EUR pa do 30 EUR ( 15 – 20 kg ) v eno smer, medtem ko vas lahko to na letališču stane tudi 50 EUR. Seveda pa je vse odvisno od destinacije kamor letite.
  • Skušali vas bodo premamiti z raznimi doplačili kot je: »priority boarding«, kar pomeni samo, da si vnaprej izberete sedež in pa da si doplačate za več prostora.
  • Na samem letalu je vse za doplačilo (tudi hrana in pijača).

Morate pa paziti še na eno stvar, ki sem jo omenil že prej. Nizkocenovci po navadi letijo na bolj oddaljena letališča, kar lahko pomeni večje stroške samega transporta do določene destinacije

Sicer pa ni vse tako slabo. Nizkocenovci so pošteno premešali karte v letalskem prometu in prisili večje klasične prevoznike, da so tudi oni začeli spuščati cene. Tukaj pa lahko pridobimo samo mi, potniki.

Če upoštevate njihova pravila, potujete samo z ročno prtljago in karto kupite dovolj kmalu, boste lahko potovali zelo poceni. V nekaterih primerih celo za manj kot 10 EUR v eno smer.

Mini namig:
Predno se zaženete v nakup kart pri nizkocenovnih prevoznikih, prej preverite tudi navadne letalske družbe. Tudi te so lahko zelo ugodne, sploh, če potujete samo z dodatno prtljago. Pa še hrana in pijača sta všteti v ceno. Priporočam, da preverite tudi na katera letališča letijo, saj so lahko ta včasih zelo oddaljena od vaše ciljne destinacije, kar pa lahko občutno poviša stroške vašega potovanja.

Toliko v prvem delu. Če pa vas zanima kateri so najbolj poznani, oziroma priljubljeni nizkocenovni prevozniki v Evropi, se beremo kmalu v drugem delu.

Nikar ne spreglejte tudi teh člankov:

Je potovati na letališče z lastnim prevozom res na... Ljubljana nima najboljših povezav za destinacije širom sveta oziroma lahko v večini primerov iz letališč v sosednjih državah najdete bistveno ugodnejše letalske vozovnice. In nič k...
Karierna priložnost; postanite del ekipe Qatar Air... Qatar Airways v svoje vrste vabi nove obraze Qatar Airways - trenutno najboljša letalska družba na svetu vam ponuja izjemno priložnost. Postanete lahko del njihove družbe oziroma ...
Nasvet: Kako izbrati hotel in kje ga rezervirati? Znanci, prijatelji in sodelavci se pogosto name obrnejo za pomoč pri iskanju ugodnih ponudb za potovanja in dopust. Skozi pogovor z njimi ugotovim, da večina prisega zgolj na rezer...
GoOpti – “Popolna brezskrbnost” Najprej bom zapisal, da tole ni oglasno sporočilo ali karkoli temu podobnega. Je zgolj moje osebno stališče s katerim se lahko kot reden popotnik zlahka poistovetim. Eno izmed hitr...

One comment

  1. Vse je res, vendar samo iz tega si nebi mogli privoscit taksinlh cen kart. Ubrali so posebno mkt strategijo in sicer vecina letijo na oddaljena letalisca. Zakaj? Vsak na letaliscu kamor pride pusti nekaj denarja, kar pomeni profit tudi za gostilne,trgovinice, prevoznike … rynair in podobni so v bistvu kontaktirali manjsa letalisca in iztrzili da jim le ta placajo da jim pripeljejo potnike. That’s the real catch! 😉

Odgovori

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja